Thursday, June 13, 2013

.....MaSiH BerNyaWa....


...... THE CUTEST BLOG ON THE BLOCK.....

Salam Syaaban....

Lama sungguh blog ni terkubur, hari nih baru dapat jengah kembali....rupa-rupanya masih bernyawa lagikan die....hehe, Thanks la Auncle Gugel untuk history ini...

Sebenarnya tgh cari nama yang sesuai untuk start blog walking again....this is due to dah lama sangat mempunyai keinginan untuk menulis semula. Plus, i really need to polish back my old school blogging or blog writer...

Beside, this blog has been abandoned almost 2 years!!! that was a loooonnngggg time ago....and last entry saya adalah Ramadhan 2011...n currently dah nak masuk Ramadhan 2013! hurm......lama sangat ianya ditinggalkan....and in between, terlalu banyak citer yang terjadi, baik suka ataupun duka. InshaAllah....one fine day, i will sit back n relax...doing my writing journey untuk imbas kembali segala memory yang telahpun berlalu dalam jangka masa 2 tahun yang lalu.....

Latest info, adalah.....Allahyarhamah opahda kesayangan Hajah Satariah telahpun menghembuskan nafas terakhirnya pada Sabtu, 29 Rejab 1434H bersamaan 8 Jun 2013 yang lalu....hampir 5 hari berlalu, namun sudah terasa begitu lama arwah meninggalkan kami.... InshaAllah, saya akan menulis catatan berkaitan arwah sedikit masa lagi.....InshaAllah...

Actually, sebenarnya cari2 nama yang sesuai untuk buat another blog!!! hahahaha, sbbnya saya dengan ini ingin mengumumkan kpd rakan2 yang terchenta bahawa saya adalah independent Shaklee Product Distributor....Id no #921248....So gonna start blogging soones possible....hahahaha...i like! di luar sahaja....untuk awaykan perasaan sedih ditinggalkan oleh insan yang bergelar ibu pada saya... di dalam, hanya Allah tempat saya mengadu....

Satu lagi, bila terjumpa balik blog lama nih....punyalah happy, sbbnya dapat la tgk balik gambar2 anak dara saya time die kecik...boolatttt jugak minah nih yer...hahahahaha....and yang paling tak sangka, cer korang scroll up kat atas tuh....my old school blog nih dapat title THE CUTEST BLOG ON THE BLOCK....ada sebenarnya title tuh? ana pun tak tau....tapi layankan jer la....cute kot pada pandangan Auncle Google....hahahahahaha....so, ini lagik la menaikkan nafsu serakah saya untuk start n active berblogging semula! cheewahhhh!!!!

banyak sebenarnya nak dicoretkan...tapi masa tidak mengizinkan. InshaAllah, me myself n i berjanji akan mula menulis semula....ini adalah minat saya...saya mungkin x mampu jadi seorang penulis yang boleh mengarang buku untuk dipublish kepada luar, namun.......saya mampu untuk menulis berdasarkan citer hidup saya sendiri....fakta tau, bukan auta...kalo gurauan tuh boleh la dikategorikan sebagai auta, kira layankan jer lah....hahahaha....saya sangat gumbira neh!

Oklah, panjang benor dah melalut nih....so better saa pen off sini dulu lah....sebenarnya hari nih adalah hari pertama saya masuk opis semula selepas ketiadaan arwah opahda....rasa begitu janggal kerana ditinggalkan jauh....jauh beribu batu....sebelum nih, saya akui mmg saya tinggalkan arwah di kg, di bawah jagaan maktih saya, a.k.a mak sedara...adik ibu saya....hurm...pening tak? tak kan...... saya tinggalkannya kerana saya mempunyai tugas serta tanggungjawab yang perlu dilaksanakan di kota metropolitan ini....demi mencari sesuap nasi, saya tinggalkannya........itu adalah antara perkara yang terbuku di dalam benak sanubari ini.......jika dapat diulang kembali detik dan waktu, saya akan kejar semula semua saat bersama Allahyarhamah........itu janji saya.....

huh.......panjang lagi yang ingin dicoretkan....namun, masa sungguh mencemburui kita. Jadi, saya rela undur diri dahulu, bagi peluang kepada Saudara ASAR yang memanggil sedari tadi....hehehe......so, jom kita tunaikan solat Asar dahulu..........sampai sini dulu ya kengkawan...eh ada follower ke nih? hahahahahaha....takper lah, anggap sahajalah ada yang akan sudi menghatamnya suatu hari nanti......atau mungkin catatan terbaik untuk anakanda saya yang terchenta, Adani Damia..........mama sayang seumur hidup mama.......Alhamdulillah...... Salam....

 

No comments:

Post a Comment